Cahuita - Reisverslag uit Cahuita, Costa Rica van Ton Verhoeven - WaarBenJij.nu Cahuita - Reisverslag uit Cahuita, Costa Rica van Ton Verhoeven - WaarBenJij.nu

Cahuita

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

09 Augustus 2016 | Costa Rica, Cahuita

We blijven aan de oostkust en gaan nu naar Cahuita, een van de twee badplaatjes met Caribische sferen. aar eerst moeten we weer terugvaren en daarna nog terugrijden. Rond 12u komen we weer biij hett restaurant waar we gaan lunchen met alle groepen. Daarna moeten we erg lang wachten tot we de huurauto krijgen. Er moeten namelijk heel veel mensen een auto krijgen en wij zijn de laatsten die hem krijgen. Pas rond 14u rijden we naar het zuiden via de havenstad Puerto Limon, waar de bananenboten naar Rotterdam gaan. en dan nog langs de kust.

We hebben een AirBnB huisje gehurd Casa Rosita. Maar als we de routebeschrijving volgen komen we op een zandweg aan de rand van het dorp waar niemand iets weet. Dan maar de verhuurder bellen. Die werkt in hotel El Canto en met hem rijden we naar het huisje. Precies waar we eerst waren, maar de buren kenden het niet. Prachtig huisje in een mooie tuin met een veranda met schommelbank. Na installeren gaan we het dorpje, een verzameling hutjes en huisjes, restaurantjes en hotels aan het strand, bekijken. We halen een pizza en wat biertjes.

De volgende morgen gaan we naar het strand, tevens Nationaal Park. Op een heerlijk wit zandstrand (we hadden zwart verwacht) met mooie golven komen we de dag wel door. Op aanraden van Alex, onze gastheer, gaan we 's avonds alsnog het verjaardagsdiner houden voor Maria in een heerlijk visrestaurant aan zee. We nemen er een flesje wijn bij voor het eerst, want wijn is duur in CR, en genieten van onze Red Snapper of Langostinos in ailio. Op onze vertrekdag hebben we geen haast. de meisjes gaan zwemmen en op het strand liggen en wij lopen nog een stuk van de trail in het kustoerwoud. Vooral veel tijgerspinnen (4cm) en veel krabbetjes gezien, die steeds in en uit hun holletje komen. Daarna rijden we de bergen in naar Turrialba.